Мета проекту:
Відпрацювання кращих
практик збалансованого
поєднання молодими
матерями-студентками
навчання з сімейними
зобов’язаннями на базі
дослідницького майданчику
Сумського державного
університету
Поширення кращих практик
рівних можливостей для
здобуття професії молодими
матерями-студентками в
середовищі адміністрації
вищих навчальних закладів
всієї України
Напрацювання та надання
пропозицій до розробки
державної політики щодо
гендерно-справедливих
можливостей для поєднання
навчання та роботи з
сімейними зобов’язаннями
ПЕРШІ ШКІЛЬНІ ТРУДНОЩІ: ПРОБЛЕМА АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
Вступ до школи і молодший шкільний вік є важливим етапом життєвого шляху дитини. Оскільки школа – це не лише навчальний процес, а й важлива площина життя зростаючої особистості. Це нові умови життя та діяльності, нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став учнем: усе підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам. А це потребує значних зусиль як з боку дитини, так і з боку дорослих.
Адаптація – процес і результат зникнення напруження. Пристосування дитини до школи відбувається не одразу. Це досить тривалий процес, який пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-8 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники працездатності, у дитини спадає напруга та тривожність. Але це стосується не всіх дітей. Деяким «першачкам» в цей час необхідна підвищена увага та підтримка з боку дорослих. Тому ми пропонуємо декілька порад, які допоможуть дітям пройти складний процес адаптації:
Рекомендації батькам та педагогам:
Ø створення сприятливого психологічного клімату для дитини з боку всіх членів родини;
Ø роль самооцінювання дитини в адаптації до школи (чим нижче самооцінювання, тим більше труднощів у дитини у школі);
Ø формування інтересу до школи, прожитого шкільного дня;
Ø обов’язкове знайомство з дітьми класу і можливість спілкування з ними після школи;
Ø неприпустимість фізичних покарань, залякування, критики на адресу дитини, особливо у присутності інших людей (бабусь, дідусів, однолітків);
Ø виключення таких мір покарання, як позбавлення задоволень, фізичні й психічні покарання;
Ø урахування темпераменту дитини у період адапації до шкільного навчання;
Ø надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація контролю за її навчальною діяльністю;
Ø заохочення дитини не тільки за навчальні успіхи;
Ø моральне стимулювання досягнень дитини;
Ø розвиток самоконтролю і самооцінювання, самодостатності дитини.
Маємо надію, що ці поради допоможуть пройти складний етап адаптації та додадуть упевненості маленьким дослідникам.