У Міністерстві освіти і науки України обговорили перспективи впровадження гендерних підходів у систему вищої освіти України

Leleka

17 червня 2014 року керівник проекту «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у ВНЗ» Ніна Світайло та координатор проекту, фахівець Центру підтримки сімї СумДУ Юлія Савельєва взяли участь у роботі круглого столу «Впровадження гендерних підходів у систему вищої освіти України».

Засідання круглого столу відбулось у Міністерстві освіти і науки України за участю заступника міністра Павла Полянського. Участь у роботі круглого столі взяли також директор Представництва Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні Штефан Мойзер; національний експерт з гендерної політики, радник з гендерних питань Міністерства соціальної політики України Лариса Кобелянська; представники вищих навчальних закладів та Всеукраїнської мережі центрів гендерної освіти ВНЗ України.

Обговорюючи важливість впровадження гендерних підходів у освіті, заступник Міністра Павло Полянський зазначив, що гендерність не є ознакою статевих відмінностей, а розуміння сутності взаємодії статей на принципах паритетності й гендерної рівності, що потребує подолання в суспільному просторі гендерних стереотипів, які складалися протягом тривалого часу. Заступник Міністра зазначив, що «багато з правових приписів Закону Україні «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» залишилося на рівні побажань». В той же час питання гендерної рівності суттєво впливають на політичний та економічний стан країни; де дотримуються цього принципу – розвиток суспільства досягає успіху.

Тому, як зазначив заступник Міністра, важливою та корисною у розбудові громадянського суспільства є думка експертів з питань гендерної рівності. Павло Полянський закликав учасників круглого столу долучитися до питань освіти і подати завку на участь в установчих зборах Громадської ради при Міністерстві освіти і науки України. У свою чергу, директор Представництва Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні Штефан Мойзер зазначив, що з 2011 року Фонду активно підтримує стоврення та роботу Центрів гендерної освіти в Україні, яких зараз налічується вже 21. За його словами, проблеми гендерної рівності існують і в європейських країнах. Необхідно подолати стереотипи та впроваджувати гендерну рівність, використовуючи потенціал людини, незалежно від її статті.

Пані Лариса Кобелянська у своїй доповіді зазначила, що гендерний підхід в системі освіти не може обмежуватись лише спеціалізованими гендерними курсами: «Важливо, щоб навколо всіх процесів, що відбуваються в стінах університету, була атмосфера гендерної чутливості». А також зазначила необхідність втілення прикладних гендерно-чутливих ініціатив, як, наприклад, Центр підтримки сім’ї СумДУ, бо: «…хоча на сьогодні має місце зміна змісту сімейних стосунків, цінність сім’ї, як була, так і залишається в пріоритетах».

Голова Координаційного центру гуманітарної політики СумДУ Ніна Світайло доповіла про актуальність та механізми впровадження гендерних підходів в систему вищої освіти. На цьому круглому столі свою діяльність мав нагоду презентувати і гендерний ресурсний центр та центр підтримки сім’ї Сумського державного університету. Зокрема, учасникам круглого столу було представлено досвід проекту СумДУ «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у вищих навчальних закладах».

Юлія Савельєва сконцентрувала увагу на важливості впровадження таких підходів у повсякденне життя університету. Під час робочої зустрічі учасників «круглого столу» з першим заступником міністра освіти та науки України Іриною Совсун було досягнуто домовленості про формування робочої групи по підготовці комплексу заходів щодо впровадження гендерних підходів в систему вищої освіти України.