Гармонія подружнього життя: «Щастя в 4 руки»

Leleka

В Україні стартувала інформаційна кампанія під назвою «Щастя у 4 руки». Вона покликана показати українцям: вирішувати всі сімейні труднощі разом і розподіляти домашні справи між чоловіком і дружиною порівну – корисно і приємно.

Адже зараз 61% шлюбів в Україні закінчуються розлученням – і багато з них викликані нерівномірним поділом обов’язків у сім’ї, кажуть соціологи.

Стандартне «церква, кухня, діти» як гендерна роль жінки знижує рівень її професійних здобутків і задоволення від життя. А сім’ї, побудовані за цими стереотипами мають менше шансів бути успішними, кажуть соціальні психологи. В Україні 43% чоловіків вважають що жінка має пожертвувати роботою, щоб приділяти більше уваги родині. Так само вважають 38% жінок.

«В нашому суспільстві спочатку треба ще самій жінці довести, що вона має боротися за свої права, що існують для цього механізми. Угода про асоціацію з ЄС навіть містить окремий розділ, що стосується недискримінації, забезпечення рівності жінок і чоловіків», – зазначає заступник міністра соціальної політики Сергій Устименко.

Розрив в оплаті праці, низька представленість жінок на керівних посадах, нерівномірний розподіл домашніх обов’язків у сім’ї – це проблеми гендерної нерівності. Виражається вона і в тому, як чоловіки і жінки проводять свій час, пояснює експерт з гендерних питань Михайло Корюкалов.

«На сон, дозвілля і спілкування – всі витрачають приблизно однаково. А от на домашні обов’язки європейські жінки виділяють практично вдвічі більше годин на день», – каже Корюкалов.

Саме через розбіжності у поглядах на сімейні ролі, нерозуміння того, що будь яке завдання має вирішуватися спільно, виникає більшість чвар, які поступово руйнують шлюб. Насправді ж, ні жінки, ні чоловіки не мають обирати соціальну роль, яку їм нав’язує суспільство, каже представниця Фонду народонаселення ООН в Україні Нузхат Есан.

Розподілити обов’язки й відповідальність на двох

«У Глобальному індексі гендерної рівності 2014 року Україна – на 56 місці зі 146 країн. Інформаційна кампанія покликана показати, що і легше, і приємніше виконувати домашні обов’язки не в 2, а в 4 руки. Чоловік і жінка розділяють відповідальність за шлюб, роботу і домашні обов’язки. А результатом цієї кампанії стане більша кількість чоловіків, які пишатимуться, що вони доглядають за малюком чи миють посуд. Адже це робить їх сильнішим – не лише в очах жінок, але й в очах всього суспільства», – каже Нузхат Есан.

Ролики соціальної реклами «Щастя в 4 руки» будуть показувати на Першому суспільному та обласних телекомпаніях. А білборди та сітілайти побачать мешканці багатьох міст, зокрема і сходу України. Цікаво, що знімалися в них не моделі, а справжні сім’ї.

На сайті проекту можна почитати поради для сімейного щастя, пройти тест на гармонійність подружнього життя і навіть зареєструвати «обітницю щасливої пари».

Інформаційна кампанія розроблена Фондом народонаселення ООН спільно з Міністерством соціальної політики України.

http://wcu-network.org.ua/