Leleka

Велика консалтингова фірма розшукує працюючих жінок, які покинули роботу кілька років тому – скоріш за все, заради сім’ї, – щоб зрозуміти,чи готові вони повернутися.

Відомостей про цю ініціативу все ще небагато, і в McKinsey ніяк не коментують свої дії, окрім зазначення, що «це не корпоративна політика».


Хоча це – лише невеличкий сигнал. Принаймні декілька компаній переглядають основні умови праці жінок.
Питання про вибуття працюючих жінок залишається делікатним для багатьох компаній, особливо у сфері висококваліфікованих професій, таких як консалтинг або банківська справа. Інтенсивно працюючи у свої 20-30 років, багато жінок звільняються, або переходять на неповний робочий день, коли у них з’являються діти.


Більшість компаній просто визнають вибуття жінок і рухаються далі, але деякі з них починають брати на роботу талановитих жінок, які готові відновити роботу.

 

У статті «Atlantic» критикується поєднання жінками роботи з особистим життям


 Есе Енн-Марі Слотер "Чому жінки, як і раніше, не можуть мати все це" викликала фурор, коли з'явилась в «Atlantic» у липні минулого року.


McKinsey публічно пройнявся проблемою найму та утримання жінок. У 2011 році в інтерв’ю для The Wall Street Journal керуючий директор McKinsey Dominic Barton визнав, що на частку жінок припадало лише 25% витрат фірми, додавши: «Якщо подивитись на цифри, можна зробити висновок, що ми не там, де повинні бути. Таким чином, ми втрачаємо на таланті».

На веб-сайті McKinsey зазначено, що компанія має 8000 активних консультантів і 24000 випускників мережі.
Троє інших консалтингових фірм мають свої власні програми, спрямовані на нинішніх і колишніх працівниць. У Bain & Co, група партнерів контролює жіночі ініціативи, залишаючись на зв’язку з жінками-випускницями та сприяє пошуку гнучких варіантів роботи.
«Понад 100 жінок, більшість з яких вже матері, повернулись до фірми з 2000 року», – говорить Russ Hagey, старший партнер та директор у сфері розвитку Bain &Cо. У компанії стверджують, що більше 80% їхніх жінок користуються гнучким графіком роботи.

У Boston Consulting Group зазначають, що велику увагу приділяють залученню і утриманню жінок, пропонуючи неповний робочий день і програми професійного розвитку.

Деякі інші роботодавці намагаються застосовувати програми для повернення колишніх працівників. Дехто з них, в тому числі Goldman Sachs Group Inc, мають «програми повернення», оплачувані короткострокові робочі місця, орієнтовані на професіоналів, які не працювали протягом декількох років.
«У більшості випадків, це – жінки, які пішли в декретну відпустку, – говорить Carol Fishman Cohen, одна із засновниць iRelaunch, автор статті про повернення на роботу у Harvard Business Review. - Компаніям слід зосередитись на цьому прошарку суспільства так само пильно, як вони слідкують за недавніми випускниками коледжів», – говорить вона.

Leleka

Anne-Marie Slaughter, колишня співробітниця Держдепартаменту США, чиє есе "Чому жінки, як і раніше не можуть мати все це" викликала фурор, з’явившись в «Atlantic» в липні минулого року, говорить, що Mr. Barton з McKinsey виносить на обговорення план щодо повернення талановитих жінок, які відійшли від роботи кілька років тому.

«Domіnic Barton сказав мені, що ці жінки були феноменально розумними, і компанія втратила дуже багато талановитих особистостей, яких вони збираються повернути», – зазначила вона в своєму виступі в кінці минулого року. У McKinsey відмовили в коментарі від Mr. Barton.

В дослідженні 2009 року в Нью-Джерсі, проведеному Центром для жінок та роботи Університету Rutger, 29% респондентів зазначили, що вони залишили свої попередні фірми, тому що мали «труднощі у поєднанні роботи з сім’єю/особистим життям».

А в 2010 році у McKinsey засвідчили, що жінки топ-менеджери страждають від синдрому «подвійного навантаження»: балансування між материнством та якісною роботою. Вони страждають на цей синдром, долаючи перешкоди на шляху досягнення кращих та вищих посад.
Треба відзначити, що відновлення працівників, які залишили роботу багато років тому, є великою проблемою як для роботодавця, так і для працівника.

«Працівники, які повернулись на роботу, повинні адаптуватися до змін на робочому місці, – говорить Karen White, директор «Програми для працюючих сімей» Центру для жінок та роботи Університету Rutger.
«Роботодавці можуть полегшити повернення співробітників шляхом проведення ознайомлювальних сесій, – пояснює співробітник «iRelaunch’s» Ms. Fishman Cohen, - також для працівника є важливим відновити в пам’яті основи роботи з Microsoft, Excel, соціальними медіа тощо».

Leleka

Часто найбільша проблема тих, хто повертається на роботу, - відновлення впевненості поряд з можливістю припускатися помилок. "Люди, що повертаються, особливо перфекціоністи своєї справи, відчувають незадоволення від того, що не можуть працювати так само високопродуктивно, як раніше», - говорить Ms. Fishman Cohen. Натомість вони мають відверто обговорити з начальством можливість «адаптаційного періоду».

«Експерти у галузі роботи та сім’ї часто називають мам «великими менеджерами», але навички управління домогосподарством не обов’язково переносити до офісу», - стверджує професор Гарвардської школи бізнесу Rosabeth Moss Kanter в своєму недавньому есе.
Victor Cheng, колишній працівник McKinsey, який консультує початківців з питань управління, згадує події, що послужили поштовхом до збільшення кількості жінок-партнерів фірми у середині 1990-х. Як правило, M.B.A. витрачає шість-вісім років на формування партнерських відносин, тож багато жінок отримують статус партнера тоді, коли вони вирішують стати матір’ю.

McKinsey пропонують більш повільний шлях до партнерства для тих, хто працює на умовах неповного робочого дня, але вимоги настільки високі, що Mr. Cheng зазначає, що протягом його часу роботи у фірмі: «…Жарт був у тому, що відпрацювання половини робочого часу все одно складало 40 годин на тиждень».

McKinsey, як і раніше, пропонує гнучкий графік роботи для жінок, а багато офісів мають мережі, що пропонують допомогу матерям. Мама може брати участь у відновлюваній програмі, щоб адаптуватися до роботи після декретної відпустки.

Компанія також публікує матеріали для матерів під назвою "Ноутбуки та колискові».

Написати Leslie Kwoh: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Версія цієї статті з'явилася 20 лютого 2013, на стор В1 у виданні The Wall Street Journal, із заголовком: «McKinsey Tries to Recruit Mothers Who Left the Fold.»

Оригінал статті можна знайти за посиланням