Leleka

12 листопада 2013 року в рамках ініціативи «Університет, дружній до сім’ї» кафедра інженерної педагогіки, психології та українознавства спільно з кафедрою іноземних мов Луцького НТУ провела міжвузівський науковий семінар «Формування гендерно чутливого середовища у технічному вузі».

Серед обговорюваних на конференції питань були: гендерно чутливі методики навчання і виховання; інструменти впровадження гендерної рівності в технічному вузі; підтримка продуктивного навчання студента та його відповідального ставлення до сім’ї; права та можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у ВНЗ; гендерна компетентність та розвиток гендерної чутливості викладача вузу; пошук практик успішного поєднання навчання із особистим життям; гендерний паритет на ринку праці; стан і перспективи розвитку гендерних аспектів лідерства в освітньому просторі.

Перед учасниками семінару в он-лайн режимі виступила керівник проекту «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у ВНЗ», організатор Центру підтримки сім’ї та молоді Сумського державного університету Ніна Дмитрівна Світайло, яка поділилася досвідом та напрацюваннями свого вузу на шляху до створення моделі розвитку університету, дружнього до сім’ї; особливий акцент зробила на формування у вузі сприятливих умов, дружньої культури з метою плідного та комфортного поєднання навчання із сімейними обов’язками.

З цікавими доповідями виступили організатори нещодавно створеного Центру гендерної освіти Луцького НТУ доценти кафедри інженерної педагогіки, психології та українознавства Ірина Сушик та Лілія Потапюк.

У своїй доповіді «Гендерний паритет відносин соціуму та студентського простору» Ірина Вікторівна зупинилась на необхідності комплексного підходу до проблем рівності жінок і чоловіків; проаналізувала законодавство різних країн щодо гендерної рівності; продемонструвала представництво жінок у владі, звернула увагу присутніх на проблеми дискримінації чоловіків та відповідального батьківства.

Особлива увага у її виступі звернена на розроблену Міністерством соціальної політики у вересні 2013 року Державну програму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2016 р., яка передбачає рівномірний розподіл сімейних обов’язків та відповідальності перед батьком і матір’ю у вихованні дитини, розвиток лідерських навичок у жінок, збільшення рівня представництва жіноцтва у владі, збільшення представництва жінок у керівництві бізнес-структур, заходи щодо зменшення жіночого безробіття.

І. Сушик переконана у тому, що гендерний паритет відносин студентсько-викладацького простору на прикладі Луцького НТУ полягає перш за все у формуванні гендерно чутливого середовища університету, гармонізації гендерної диспропорції (асиметрії) між студентами різних статей, підвищенні рівня загальноуніверситетської гендерної культури шляхом проведення дослідницької та інформаційно-просвітницької діяльності.

Лілія Потапюк поділилася своїми враженнями від відвіданої науково-практичної конференції зі втілення дружніх до сім’ї підходів у ВНЗ, яка відбулась 26-27 вересня 2013 року в рамках Тижня відкритих дверей ініціативи «Університет, дружній до сім’ї». Сумський державний університет, наголосила вона, обрав вектором розвитку той напрям, який давно поширений в Європі та США і є надзвичайно актуальним. Унікальність такого проекту полягає в тому, що він був ініційований самим студентством і передбачає гармонізацію приватних та суспільних інтересів.

Л. Потапюк презентувала кращі практики, дружніх до сім’ї ініціатив. Зокрема, зупинилась на досвіді постійного партнера СумДУ, німецького університету Оснабрюк, у створенні середовища, доброзичливого до сім’ї, та інших міжнародних практиках; розповіла, як отриманий сумськими колегами досвід використовується для вдосконалення роботи Центру підтримки сім’ї «Студентський лелека»; презентувала основні форми роботи зі студентством та співробітниками з формування гендерно відповідальної поведінки, які наші партнери активно втілюють у життя своєї громади, сприяючи досягненню життєвої рівноваги між виконанням сімейних та студентських обов’язків.

Виступ кандидата психологічних наук, доцента кафедри іноземних мов Губіної Алли Михайлівни присвячений впливу статево-гендерних відмінностей на професійне самовизначення студентів технічного вузу. Особливо зацікавили аудиторію наведені у виступі Алли Михайлівни результати зарубіжних та вітчизняних психологів щодо професійного самовизначення й креативності молоді.

Лінгвістичні аспекти гендерних стереотипів в англомовному політичному дискурсі розкрила викладач іноземних мов Ірина Монатік.

Учасникам семінару був презентований фотоконкурс.

«Гендерний паритет очима першокурсників факультету КНІТ», який продемонстрував надзвичайне бажання студентства бути залученим до різних сфер життя з метою популяризації гендерної освіти.

Високий науковий інтерес з боку як викладацького складу, так і студентської аудиторії до піднятих на семінарі проблем засвідчує про їх значну актуальність для сучасного українського суспільства та необхідність подальшого вивчення.

(с) http://lutsk-ntu.com.ua