Leleka

В СумДУ відбувся перший тренінг з планування діяльності ініціативи «Університет, дружній до сім’ї». Його учасниками стали фахівці відділів соціальної, та позанавчальної роботи університету.

Тренінг, розроблений з урахуванням кращих практик Міжнародної організації праці, проводився у рамках проекту «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками».

Відкриття серії тренінгів у стінах СумДУ підтвердило затребуваність такої роботи та ще раз засвідчило, що необхідний потенціал та ресурси для створення дружніх до сім’ї умов завжди можливо знайти завдяки поєднанню зусиль.

Головною метою тренінгу було відпрацювання навичок, необхідних для розробки та втілення різних форм ініціативи «Заклад, дружній до сім’ї».

Зокрема, тренінг включав:

- презентації досвіду Сумського держуніверситету та кращих міжнародних практик зі втілення дружніх до сім’ї ініціатив
- інтерактивні сесії, які демонструють актуальність та значущість проблематики, дозволяють усвідомити вплив бездіяльності у подоланні конфлікту між навчанням та сімейними обов’язками
- розвіювання поширених міфів і помилок стосовно поєднання навчання і сімейних обов'язків
- розвиток розуміння політики дружності до сім’ї
- розробку плану дій зі втілення конкретних підходів дружності до сім’ї в умовах свого закладу.

Учасники першого тренінгу в СумДУ мали змогу пересвідчитись у чисельних перевагах та актуальності дружніх до сім’ї підходів, проаналізувати наявні можливості університету для поєднання професійних інтересів з сімейними. За родом своєї діяльності щоденно працюючи зі студентством, фахівці відділів соціальної та позанавчальної роботи з власного досвіду знають, що унікальна життєва ситуація кожного багато в чому визначає наші можливості. Тож створення підтримуючих умов в університеті має сприяти рівності. І хоча навколо цієї теми в Україні ще існує достатньо багато стереотипів та скептицизму, учасники тренінгу погодились, що зрушення мають починатись вже зараз і особисто з кожного.

Однією з головних перешкод на шляху поширення ініціативи дружності до сім’ї виявляється відсутність необхідного чутливого ставлення до молодих матерів зокрема та сімей у цілому. А це означає потребу у формуванні престижу сім’ї, а також врахування важливості для людини професійної та сімейної ролей. Учасники дійшли згоди, що професійні інтереси людини неминуче впливають на сімейне життя і навпаки. Збалансоване їх поєднання несе переваги як працівникам університету, так і керівництву.

Вже в ході тренінгу учасники мали змогу застосувати отриманні знання на практиці – розробити ідею для втілення, що демонструватиме політику дружності в університеті. А детальне опрацювання змісту ідеї, цільової групи, шляхів та методів втілення, прогнозованих результатів, можливих ризиків та шляхів їх подолання дозволило переконатись у власній здібності залучати вже існуючі ресурси та досвід інших.

Тренінг, який є візитною карткою проекту, вже с початку 2014 року буде запропонований адміністрації університетів по всій Україні.